torsdag 15 september 2011

Graven är graven

Jag somnade tidigt igår, alldeles trött, slut och ledsen över att behöva fatta jobbiga beslut, att mista en följeslagare sedan 12 år tillbaka och att behöva gräva en grav. Vilda, som har stått i en urna sedan i vintras fick också hänga med ner tillsammans med Sally. Det känns så underligt. På morgonen är allt som vanligt, Hon äter sitt morgonmål och går sedan ut en sväng. En stund senare kan hon knappt stå på benen, är helt orkeslös och dessutom har hon tappat synen. På eftermiddagen kommer hon hem i en kartong och är på väg ner i jorden.
Sally spanar från hundgårdstaket.
Vilda myser efter ett långt äventyr.


Nu finns det bara en katt kvar här i vår flock, kloka 16-åriga Frizzla. Det känns som allt sker i fel ordning. Från yngst till äldst. Men kanske förstår Frizzla bättre än att lämna mig, jag behöver henne, hon bär på så mycket historia, min historia, för hon har ju faktiskt hängt med mig i hela mitt vuxna liv.
Gamla tanten Frizzla chillar.




6 kommentarer:

Broder sa...

jag sörjer med er och kommer snart till er för jag behöver komma bort från denna håla efter ett dystert besked jag fick idag, du kan väll ringa när du sett detta

tigrus sa...

Tack broder!

Yris sa...

Ååååhh....nä!

Inte också Sally-Pall!

Gud vad jag kommer att sakna henne! Tokiga fluffiga underbara Sally.

R.I.P!

Massa kramar till er alla!

<3

tigrus sa...

Ja, jag vet inte vad det är med det här året, inte bra iaf! Vem ska nu ha rollen som den knasigaste i familjen?
Kram.

Broder sa...

du har ju din din fru =)

tigrus sa...

Jag undrar om hon håller med.