måndag 26 september 2011

Inspirerad?

När jag på morgonen surfade rund bland bloggar slogs jag över vilken energi alla verkar besitta. Det syltas och saftas, sys och stickas, festas och bjuds på fina middagar, knepas och knåpas. Dessutom har flera av dem småbarn som självklart tar mycket tid. Jag antar att tanken är de ska verka som inspiratörer, men för mig förvandlas allt bara till ett stort fett frågetecken. Hur orkar de med allt? Jag blir alldeles matt bara av att läsa. Det är knappt jag mäktar med att ta hundpromenader OCH dra dammsugaren ett varv i huset under samma dag. Så istället för att inspireras känner mig orkeslös, gammal och dålig.

2 kommentarer:

Broder sa...

Kanske jag ska komma ner å hjälpa till, kan ju i alla fall städa toan så kan du ju dammsuga så går jag ut med hundarna sen

tigrus sa...

Jag tror inte vi har råd med dig;)