onsdag 28 september 2011

Facebook

Nu börjar jag bli rejält trött på facebook. Jag har inte facebook och vill inte ha facebook, men det verkar nästan omöjligt att ställa sig utanför när allt är kopplat till just facebook. Vill jag vara testpilot till varumärken har jag större chans att komma med ifall jag har facebook. Om jag vill göra min röst hörd i olika medier underlättar det om jag har facebook. Nu har jag redan spotify, men jag läste precis att det ska bli krav på att nya spotifymedlemmar måste ha facebook. Vill jag veta vad som sker i mina vänners liv verkar det vara lättast att göra det via facebook, eftersom de glömmer bort att prata med mig på riktigt, i verkligheten.

Det börjar kännas som att jag inte är en fullvärdig medborgare om jag inte har facebook. Allt sker där, alla hänger där, men jag vill ju inte vara där! Vad beror det på att hela världen fallit pladask för detta fenomen? Jag förstår det inte och önskar verkligen att någon kan förklara det för mig. Det blir allt svårare för mig att inte vara med, samtidigt som jag känner mig så enormt anti till det. Fan vad trött jag är på facebook!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Som sagt, jag är så glad att du inte har facebook!! :D

Tack för idag, du är bäst <3

/lilla s

Broder sa...

i feel the same my sweet sister

tigrus sa...

lilla s> Tack själv. Du är bäst, du är bäst, du är bäst!:)

Broder>Tack. Det är skönt med förstående människor.

Helena sa...

*skrattar högt* Äntligen en till antifejsbokkare.. Känner igen det där med att man känner sig utanför! En annan grej förresten: När jag klickade in mig på din blogg första gången så läste jag så snabbt och tyckte det stod: "Varför finns det så många människor som inte tänker som jag" Haha.. Mycket bra! En trevlig blogg som jag lär återkomma till! Ha en skön fredag!

tigrus sa...

Menar du att det finns fler som vägrar facebook? Vi borde starta att uppror, frågan är bara på vilket forum, haha. Egentligen handlar min upprördhet självklart om att folk inte tänker som mig, försökte bara vara lite subtil, men du knäckte koden :D

Tack så mycket, välkommen åter.