torsdag 3 november 2011

Dagens förebilder

Jag satt och skrev på en låt, men tyvärr seglade tankarna hela tiden i väg till den medianäring jag fått i mig i dag. Tv-reportage jag sett, bloggar jag läst, radioprogram jag lyssnat på. Översköljd, frustrerad och rent förbannad kände jag mig över vad som pumpats ut under dagen. Så istället för att göra klart en låt om hjärta och smärta krafsades detta ner på papperet.


Jag har fillers i mina läppar
Silikon i mina bröst
Tänder vita som renaste kokain
Åh, vad jag är fin

Kämpar för att lyckas
Startar en blogg där jag säljer reklam
Sitter i tv-soffan och ondgör mig över blogggtroll
Att inspirera unga tjejer är min roll

4 kommentarer:

Helena sa...

Så otroligt klockrent!!
Tänk att dessa silikonmonster ansågs som märkliga ufon för bara tjugo år sen och idag är det väl snarare onormalt att vara "oskulpturerad"

Läskigt!! Nä, hellre dör jag än att proppa silikon, pumpa botox och försöka bromsa ålderdomen.. Alternativet att åldras värdigt känns som ett bättre alternativ. Och som lite värdelöst vetande så kan jag berätta om en artikel jag läst om plastikopererade brudar:

De har betydligt högre självmordsfrekvens än icke-opererade tjejer. Ännu mer läskigt va?

BRA inlägg!!

tigrus sa...

Ja, det är läskigt men kanske inte så underligt att självmordsfrekvensen är högre då jag antar att många använder dessa ingrepp för att må bättre. När de senare märker att det inte räcker, vad ska de då ta till liksom?

Jag rackar inte ner på människor som väljer att göra dessa ingrepp. Det har jag ingen rätt att göra och det vill jag inte heller. Dock skrämmer det mig att det har blivit mer än accepterat, nästan ett måste i många kretsar. Vart är vi på väg när det inte går att vara nöjd med hur vår naturliga kropp ser ut? När det ständigt pumpas ut hur mycket bättre du kan se ut, hur mkt snyggare och mer attraktiv du kan bli - om du bara fixar lite mer.
Åh, jag skulle kunna debattera detta i all oändlighet och jag blir bara mer och mer upprörd, så jag ska hålla mig borta från tangenterna nu tror jag.

Broder sa...

denna måste du ju fortsätta att skriva på det kan ju bli nått an detta

tigrus sa...

Jag tror den får vara alldeles som den är. Annars blir det lätt för käckt vet du;-)