torsdag 10 november 2011

När man får oväntat besök

Jag fick oväntat besök i går, som dessutom valde att stanna över natten. Så i stället för den sedvanliga ligga-i-sängen-och-dra-sig-rutinen blev det en tur i svampskogen på förmiddagen. Vad gör man inte för att dela med mig av vad naturen har att erbjuda? Det är fasiken häftigt att fortfarande kunna plocka svamp. Trots allt är det snart mitten av november.
Förutom att plocka svamp har vi hunnit släpa med lite timmer. Duktiga som få alltså! Men nu tycker min gamla kropp att det får vara nog och ska faktiskt få sig en välförtjänt vila.
Vackra skapelser man kan hitta på en häll.

3 kommentarer:

Broder sa...

nu fick jag plötsligt lite ångest över att jag inte hjälpte dig med att släpa timmer när jag var där ja vet inte riktig hur de blev att vi inte gjorde de kanske de berodde på de där med kommunikation som jag hade lite svårt med

tigrus sa...

Att ha ångest över det är helt onödigt. Jag tycker ju om dig ändå - mycket!:) Men kommunikationen är aldrig fel att arbeta på;) Kram på dig broder!

Broder sa...

de va ingen ångest du behöver va orolig över, den va inte större en ett sandkorn