torsdag 17 november 2011

En dag i Antibes (eller hur var det?)

Jag blev utbjuden på bio i går. Vi hade bestämt oss för att se "En enkel till Antibes". Biljetterna hade köpts dagen innan så vi hade ingen brådska till bion utan kom insläntrandes under reklamen. Som sig bör satt alla och småpratade och min vän och jag diskuterade favoritfilmer. Filmen startade. Vackra vyer tillsammans med förtext där rollbesättningen presenterades. Första namnet förvånade mig. Jag hade ingen aning om att Anne Heathaway var med i denna. Namn efter namn rullade och jag började undra när Sven-Bertil Taubs namn skulle dyka upp. Han var ju trots allt huvudrollsinnehavare i filmen. När slutligen regissörens namn dök upp tittade min vän och jag bestört på varandra - var vi verkligen på rätt film? Jag plockade upp biljetten men det var för mörkt att se vad det stod. Fipplade fram mobiltelefonen och lyckades till slut uttyda att det stod "En dag".
Vi hade alltså köpt biljetter till en helt annan film än den vi ville se. Ett smärre magplask och väldigt svårt att ställa om.

6 kommentarer:

Broder sa...

de va ju synd att ni inte fick se den film ni hade tänkt se men jag hoppas att filmen som visades va bra ändå

tigrus sa...

Den var åtminstone ok.

Anonym sa...

Hoppsan, inte bara jag som gör misstag i denna världen med andra ord. ;-)
//B

tigrus sa...

Jag tror inte alls på att du någonsin gör fel - du är ju felfri:)

Helena sa...

*skrattar* Det där låter som något jag skulle ha gjort :-D

Bio är ju inte billigt, så jag hoppas filmen var.. ehh.. hyfsad?!

tigrus sa...

Den var nog inte i klass med den vi hade tänkt se, men den var åtminstone ok. Nästa gång blir det nog att titta ordentligt på de köpta biljetterna:)