tisdag 15 november 2011

När treåringen har rätt


Jag borde ha lyssnat på min inre treåring och hållit mig undan arbete i dag. Och det handlar faktiskt inte om att jag är det minsta arbetsskygg utan om 144444444444444444444444444444444 (där klev katten på tangentbordet) att  det vissa dagar är helt orkeslöst i både kropp och själ. Nu när veden är kapad, huggen och på sin rätta plats är jag så slut att jag inte ens orkar göra upp en eld. Å andra sidan är jag så varm i kroppen att jag inte fryser längre.

Nu är planen att vila lite och sedan ska jag göra en chiligryta - bara jag får tillbaka så pass mycket kraft i armarna att jag orkar hacka alla ingredienser.

Jo, jag vet att gnäller lite väl mycket i dag, men ibland måste man få göra det också.

2 kommentarer:

Broder sa...

jag som känner din kropp med sina krämpor tycker att du har din fulla rätt att gnälla, men som du sa så borde du nog ha lyssnat på din inre treåring

tigrus sa...

Jag hörde, men lyssnade inte:)