fredag 18 november 2011

Hur lågt kan människan sjunka?

Just nu är jag så upprörd, så trött och leds på alla idioter att jag gladeligen skulle avskärma mig totalt från yttervärlden. Så vansinnigt trött på alla egoister som bara ser rakt fram och tänker jag jag jag precis hela tiden. De som inte förstår att det inte behöver kosta så mycket att vara vänlig mot andra. Att världen skulle se så mycket bättre ut ifall ont inte alltid möttes med ont.

Människan är den enda arten på jorden som kan använda ord för att tala om känslor - varför ska det då vara så förbannat svårt att kommunicera?

Oavsett om man har en tro eller ej finns det bra gyllene regler inom olika religioner som verkligen borde anammas och omvandlas till praktik. Kanske skulle världen kunna bli lite trevligare att leva i då.
"Allt vad du vill att andra ska göra för er ska ni också göra för dem" (kristendom),
"Plåga inte andra med det som pinar dig själv" (buddhism),
"Anse din grannes vinst som din egen vinst, och anse din grannes förlust som din egen förlust" (taoism)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Word.

/lilla S

Broder sa...

Håller med

tigrus sa...

Eller hur?:) Puss på dig lilla S och puss på dig också, broder;)

Helena sa...

Vi männschor är ett jäääävligt skumt släkte!! *muttrar* ibland skäms man ju nästan.. men.. vi får göra så gott vi kan för att släta över andras dumheter :-D

tigrus sa...

Människan är en väldigt puckad art.