tisdag 1 november 2011

Kärlek över gränser del 1

Tanken var att skriva om Torchwood och Sanctuary i dag. Två serier jag följer och tycker mycket om. Jag har svårt att motstå serier som innehåller utomjordingar, tidsresor och "abnormals". Allt skildrat med både mörker och humor. Ni får kalla mig konstig.

Min spaning handlade i alla fall om att det är tack vara de icke-amerikanska produktionerna och att huvudkaraktärerna i respektive serie (av helt olika orsaker) är väldigt gamla, minst 152 år, som gör att även icke-heterosexuell kärlek kan skildras så odramatiskt.


Men eftersom det tagit stopp i mitt hjärnkontor och jag inte kan formulera mig, inte ens tänka en hel mening utan att det stakar sig, så tänker jag återkomma till min spaning vid senare tillfälle.
Sorry, om det i princip blev en cliffhanger.


Amanda Tapping i rollen som Dr Helen Magnus i serien Sanctuary.

Inga kommentarer: